Veelgestelde vragen

We begrijpen dat de Week met een Grens een nieuwe ervaring kan zijn en dat dit vragen of onduidelijkheden kan oproepen.

Om je zo goed mogelijk op weg te helpen en te ondersteunen in jouw
Week met een Grens hebben we een aantal vragen op een rijtje gezet.

Lees meer

1.
Waarom zit er geen brood in het pakket?

Het ‘pakketje-net genoeg’ is samengesteld met producten die vergelijkbaar zijn met producten in een voedselpakket die wij naar Oost-Europa verspreiden. Daarnaast houden wij rekening met de houdbaarheid van de producten. Fruit bijvoorbeeld, mag je nog zelf toevoegen. Je gebruikt verder niets uit je eigen voorraadkast, met uitzondering van peper, zout en andere kruiden.

2.
Krijg ik ook recepten over wat ik met de producten kan maken?

Er zitten geen recepten in het ‘pakketje-net genoeg’. Met de hashtag #weekmeteengrens kan op je social media volgen wat andere deelnemers met hun producten maken. Misschien dat je daar tot nieuwe inzichten komt.

3.
Hoe kom ik in contact met andere deelnemers?

Hoewel de Week met een Grens zich vooral afspeelt binnen jouw huis, zijn er nog meer mensen die deelnemen. Beleef het samen door online te posten en lezen over de unieke experience via de hashtags #WeekMetEenGrens, #ZendingOverGrenzen en #VoedselVoorDeGeest. Op deze manier beleef je de Week met een Grens samen en raak je geïnspireerd of bemoedigd.

4.
Tot wanneer kan ik mij inschrijven?

De Week met een Grens loopt van 10 januari tot en met 30 januari. In deze periode ben je vrij te kiezen wanneer je jouw week met een grens start. Opgeven kan tot 17 januari 10:00 uur, zodat wij kunnen zorgen dat je het pakket op tijd binnenkrijgt.

5.
Wat doe ik met de producten die ik overhoud?

Heb je aan het eind van je Week met een Grens toch producten overgehouden, dan zou je  – om het gevoel van Week met een Grens nog meer te ervaren – deze kunnen weggeven of doneren aan de Voedselbank bij jou in de buurt.

6.
Het lijkt wel alsof ik producten mis in mijn pakket. Klopt dat?

Dat klopt! Niet alle pakketten hebben dezelfde inhoud. Pakketten voor 2 personen en kleine gezinnen bevatten een 6-tal producten meer dan de pakketten voor maar 1 persoon. Grotere gezinnen hebben zelfs nog meer producten in hun ‘pakketje-net-genoeg’. We hopen dat de inhoud in jouw pakket voldoende is, anders is het misschien nog een grotere uitdaging voor je. 😉

7.
Wanneer ontvang ik mijn pakket?

Wij doen er alles aan dat jij jouw pakket op tijd binnenkrijgt. Als alles goed verloopt ontvang je het pakket 3 dagen voor jouw startdatum.

De dag voor de bezorging ontvang je van onze vervoerder Logique een trackinglink. Zij geven daarin aan wanneer je het pakket de volgende dag kunt verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen – al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

8.
Help! Ik heb mijn pakket nog niet binnen.

Heb je jouw pakket nog niet ontvangen? Dat is vervelend. Nu kan je de Week met een Grens nog niet starten.

Als jouw pakket niet bezorgd is, dan vind je in de trackinglink de meest recente informatie. Is je pakket niet bezorgd? Kijk even in de brievenbus of de bezorger daar een bericht heeft achtergelaten. In veel gevallen wordt jouw pakket bij de buren afgeleverd. Is dat niet het geval? Stuur dan een bericht naar info@zendingovergrenzen.nl of neem contact met ons op via Instagram of Facebook.

9.
Huh? Mijn pakket is beschadigd

Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar het kan voorkomen dat het ‘pakketje-net-genoeg’ beschadigd bij je aankomt. Net zoals de voedselpakketten die wij richting Oost-Europa sturen, gaan ook deze pakketten over de nodige hobbels en wegen, wat impact heeft op de doos.

Is jouw pakket nou echt een verfrommeld stuk karton geworden en heeft de inhoud hieronder geleden, dan willen wij dat uiteraard graag even weten! Stuur dan een bericht naar info@zendingovergrenzen.nl of neem contact met ons op via Instagram of Facebook.

Volg de campagne online